חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » בלוג » דיני עבודה וחשבות שכר

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיון
אפריל 2024
ב ג ד ה ו ש א
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
בקרת שכר - דיני עבודה

דיני עבודה וחשבות שכר

תחום דיני עבודה הינו רחב ונוגע לזכויות עובדים ומעסיקים.

התחום מעגן את יחסי העובד והמעביד הוא כולל חוקים, צווים, תקנות, הסכמים קיבוציים ועוד. מעסיקים רבים מתקשים להבין מהן זכויותיהם וחובותיהם ולכן חשוב לפשט את הדברים ולעשות בהם סדר.

בקרת שכר - הפרשה לפנסיה
דיני עבודה

חוזה עבודה – הסכמי עבודה מהווים את העוגן ביחסי עובד מעביד. חוזה העבודה מתאר את היחסים החוזיים שבין המעסיק לעובד ועליו להיות מנוסח כהלכה.

ניסוח נכון של חוזה העבודה והחלת כל הסעיפים הרלוונטיים הינם בעלי חשיבות רבה.

לדוגמא, במידה וההסכם לא כולל סעיף לגבי היכולת של המעסיק לקזז כספים כלשהם משכר העובד, במידת הצורך, הרי שהוא לא יוכל לעשות זאת מאוחר יותר. ניסוח חוזה העבודה צריך להתבצע בליווי וייעוץ של גורמים משפטיים וזאת על מנת להגן על המעסיק מפני תביעות שונות ובמטרה למנוע נזקים.

זכויות סוציאליות – על המעסיק להכיר מהן הזכויות הבסיסיות המגיעות לכל עובד המועסק על ידו.

זכויות אלה כוללות: קבלת שכר מינימום הקבוע בחוק, תשלום דמי הבראה לאחר שנת עבודה, מתן 12 ימי חופשה בשנה, הפרשה לפנסיה, תשלום דמי מחלה, שעות נוספות, חגים ושבתות.

כל חריגה מהחוק לגבי זכויות בסיסיות אלה, עלול לחשוף את המעסיק לתביעה ולכן יש להקפיד ולפעול בהתאם לדיני העבודה.

פיצויי פיטורין – כל עובד שפוטר זכאי לפיצויי פיטורין על פי חוק. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ויש לבדוק האם חישוב הפיצויים אמור לכלול בונוסים, עמלות, החזקת רכב, משכורת 13 וכו'.

מומחים לדיני עבודה וחשבות שכר

על המעסיקים חלה חובה להכיר את דיני העבודה והחוקים המעגנים את זכויותיהם וחובותיהם שלהם ושל עובדיהם וזאת על מנת להימנע מהפרת זכויות, מחלוקות וסכסוכים העלולים להוביל לתביעות ונזקים.

 "בקרת שכר" הוקמה בשנת 2002 ומספקת שיטות וכלים מתקדמים לניהול מיטבי של המשאב האנושי בארגונים.

צוות המומחים שלנו כולל חשבי שכר, רואי חשבון, מחלקת קשרי לקוחות וכלכלנים הבקיאים בתחום דיני עבודה שיסייעו בידכם בצמצום חשיפות משפטיות ובניהול ארגוני ופיננסי נבון ויעיל שיוביל לצמיחה ושגשוג פיננסיים ומקצועיים.

עוד מאמרים

ביטוח לאומי

דמי פגיעה לנפגע עבודה

ביטוח נפגעי עבודה נועד לסייע למבוטחים שנפגעו בעבודה ולפצות אותם על אובדן הכנסתם בתקופה שלאחר הפגיעה, שבה נעשו בלתי כשירים לעבוד. לשם כך משלם להם הביטוח הלאומי דמי פגיעה לתקופה

קרא עוד »
מעסיקים

שוויון הזדמנויות בעבודה

יצירת תרבות של הכלה ושוויון הזדמנויות בעבודה היא הבסיס שעליו ארגונים יכולים לשגשג. זה מתחיל בהכרה והערכת נקודות המבט, החוויות והכישרונות הייחודיים שכל עובד מביא

קרא עוד »
זכויות עובדים

קביעת קיומם של יחסי עובד-מעביד

יחסי עובד-מעסיק קביעת יחסי עובד-מעסיק היא קביעה משפטית, שנבחנת על פי מבחנים שנקבעו בפסיקת בית הדין לעבודה לעתים עובדים מועסקים כקבלנים עצמאים למרות שלמעשה הם

קרא עוד »
חרבות ברזל

יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 17.04.2024 עלה לאוויר מענק חד פעמי לניצולי שואה עקב מלחמת חרבות ברזל 09.04.2024 עלה לאוויר מענק אבטלה למפונים שאינם עובדים ושמיצו את זכאותם

קרא עוד »

תוכן עניינים