חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » דיני עבודה » ניהול שכר » חוק הגנת השכר

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיון
מרץ 2024
ב ג ד ה ו ש א
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

חוק הגנת השכר

שכר עבודה מוגדר על פי חוק כתשלומים להם זכאי העובד עקב ובמשך עבודתו. שכר עבודה כולל גם תשלומים עבור פריון עבודה, שעות נוספות וחגים.

שכר עבודה ישולם במזומן, בשיק, בהמחאת דואר או בכל דרך אחרת כפי שנקבעה בחוזה העבודה או בהסכם קיבוצי, כאשר שכר העבודה חייב להיות ניתן לפירעון במועד הקבוע בחוק.

קביעת אופן תשלום שכר לעובדים

חוק הגנת השכר כולל סעיפים שונים המעגנים את זכויותיו של העובד ואת חובת התשלום של המעביד. החוק קובע כי במידה וקיימת הסכמת העובד, יכול המעביד לשלם חלק מסוים מהשכר באוכל ובמשקאות הנצרכים במקום העבודה.

המעביד אינו רשאי לחייב את עובדו לרכוש מצרכים ממנו או להזדקק לשירותיו וכן אין עליו להגביל את זכותו של העובד לעשות שימוש בשכר עבודתו בכל דרך בה יבחר.

במדינת ישראל ישנם שני חוקים הנוגעים לשעות עבודה ורישומן בעסק:

חוק שעות עבודה ומנוחה וחוק הגנת השכר. חוק הגנת השכר מתייחס למשכורת המשולמת לעובד בגין עבודתו. החוק קובע את האופן בו ניתן ואמור להיות משולם שכר לעובדים וכן הוא כולל הגדרה לגבי הלנת שכר והעונש בגין עבירה זו.

תיקון חוק הגנת השכר

בשנת 2009 יצא תיקון לחוק הגנת השכר הכולל החמרה של סעיפים בחוק וזאת במטרה להבטיח שקיפות בפני העובד. על פי תיקון החוק, המעסיק מחויב לתעד את שעות העבודה ולעובד ישנה הזכות לעיין בחישוב השכר שלו.

במידה ועובד תובע את המעסיק שלו בגין אי תשלום על שעות עבודה, הרי שאין עליו להוכיח כלל את טענתו ועל המעסיק להציג רישום שעות עבודה של העובד על מנת להתגונן מפני התביעה בבית המשפט.

בקרת שכר מובילים בתחום דיני עבודה

בקרת שכר מתמחים במתן שירותים מקצועיים בתחום דיני עבודה.

צוות המשרד כולל משפטנים בכירים ומנוסים הפועלים במסירות ועל בסיס בקיאות משפטית וכלכלית במטרה להגיע לתוצאה הרצויה מבחינת הלקוח.

אנו נשמח להעניק לכם ייעוץ וליווי מקצועי לשם מיצוי זכויותיכם וכל זאת באחריות וביחס אישי ואדיב לכל לקוח.

תוכן עניינים